wtorek, 14 lipca 2015

Ile lat może mieć dojrzałość?

...według mnie już 21! Mam na to żywy dowód oraz jego mniej żywy, ale równie dojrzały krążek.

Fismolla (Arkadiusza Glensk) odkryłam około dwa tygodnie przed ukazaniem się jego drugiego krążka - "Box of Feathers". Zachwyciłam się jego muzyką momentalnie, dlatego też z niecierpliwością czekałam na kolejną dawkę materiału od tego utalentowanego młodzieńca.
Muszę przyznać, że na początku nie wiedziałam, że Fismoll jest Polakiem. Z dumą stwierdzam, że polscy artyści naszego pokolenia są naprawdę zdolni, co i tak jest małym słowem. Dziwnie czuję się wiedząc, że ten facet jest tylko 6 lat ode mnie starszy! Zastanawiam się, kiedy można zdobyć się na taką dojrzałość artystyczną, nie pchać się do rozgłośni radiowych, tworzyć coś tak pięknego i niekomercyjnego w każdym calu.

Through the sea I would swim 
In the eyes I would drown
Mountain high I would climb
For a heart I would fall

Płyta jest przepełniona delikatnym brzmieniem, subtelnymi dźwiękami, takimi, jakie lubię. Wiem, że w dzisiejszym świecie można obok tego krążka przejść obojętnie, bo nad tym rodzajem muzyki, niestety, trzeba się zatrzymać, zwolnić na chwilę, zastanowić się. Teksty zmuszają do przemyśleń i nie wystarczy posłuchać, żeby je zrozumieć. Trzeba się zagłębić. Dlatego wiem, że płyta nie jest odpowiednia dla wszystkich. Tak jak każdy krążek, ma swoich odbiorców. W tym przypadku są to ludzie, którzy są w stanie zatrzymać się i pomyśleć.  Przemyśleć to, co usłyszą.

I can smile like I've never cried
I can speak like I've never lied
I had eyes but I couldn't see
Now I stand tall

Następna kwestia- głos wokalisty. Nie każdy polubi, ale ja- jak najbardziej. Delikatny, ale męski i głęboki głos.  Łapie za serce, pewnie potrafi wycisnąć łzy. Mnie się jeszcze to nie zdarzyło, ale jestem pewna, że nadejdzie kiedyś taki moment.
Wszystko - muzyka, wokal, niebanalne teksty- pięknie się łączy i zapada w pamięć. Taki rodzaj muzyki nie wpada jednak w ucho z łatwością. To, niestety, utrudni płycie "Box of Feathers " przedostanie się do szerszego grona odbiorców. Liczę jednak na to, że są jeszcze osoby wrażliwe na taką muzykę, którym spodoba się ona tak samo jak mnie.

Okładka albumu 
Polecam serdecznie płytę "Box of Feathers "
Zakupić możecie ją tutaj.
Wersja do przesłuchania online:
Spotify
deezer
Miłej nocy, Kochani! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz